Hoi Scarlet

Hoi Scarlet, (Scarlet België)

Omdat ik morgen moet werken en ik de tijd niet heb 4u aan de lijn te hangen, probeer ik het langs deze weg. Zo kan u het lezen wanneer u het wil en antwoorden als het u past.
2 weken geleden kwam u langs om tv en internet aan te sluiten. Tot ieders verbazing, ook tot die van u was tv op ons adres niet mogelijk. Geen probleem toch? We zouden minder moeten betalen en dat zou aangepast worden. Kijk, voor ons is dat wel een probleem want verwende luxepaarden dat we zijn, wij willen tv. Volledig volgens de regels zeggen we het contract op en zullen we betalen voor internet en telefoon, om niet moeilijk te doen.

Maar wat komt er vandaag in de mailbox binnen. Hou je vast! Een rekening van ons Scarlet One pakket!

Ook al rekent u ons een service aan die u niet kan bieden (en waar wij 6 weken op gewacht hebben), willen wij de andere service wel betalen. U maakt het ons alleen nogal moeilijk.
Dus ofwel stuurt u een faire rekening voor wat u ons aanbiedt, ofwel betalen wij niet en factureren wij de inmiddels geleden schade aan u.
Zie het als een uitdaging. Willen jullie fair zijn? Iets doen voor jullie geld? Een minimum aan service bieden, of dan toch het product leveren dat jullie aanbieden? Of zijn jullie een krokodil, snel en hongerig maar log en immobiel als jullie een hindernis om moeten.
(ik heb dat ooit ’s ergens gelezen)

In afwachting van Uw antwoord verblijf ik samen met 100en anderen met grote hoogachting.

6 thoughts on “Hoi Scarlet

  1. Beste

    Uiteraard wil Scarlet problemen oplossen, vragen beantwoorden en fouten herstellen. Hiervoor heeft zij echter wel klantgegevens nodig. We verzoeken u dan ook de klantenservice te bellen (uiteraard zijn de wachttijden nooit 4 uur hoewel het op het moment wat drukker is dan anders) op werkdagen tussen 09.00 en 17.30 uur: 0900-235 1650 (lokaal tarief) of via onze online klantenservice: deze is uiteraard 24 uur per dag bereikbaar.

    http://www.scarlet.nl/scarlet-one/intake.php?p=contact&c=question

    Mogelijk is uw vraag inmiddels beantwoord maar dat kan Scarlet dus niet zien.

    Uiteraard zullen vragen die worden gesteld via de reguliere kanalen sneller worden behandeld dan vragen via blogs waar Scarlet toevallig tegen aan loopt.

    Met vriendelijke groet,
    Scarlet Telecom B.V.
    Klantenservice

    • Hoi Scarlet,
      Hoewel deze post eerder humoristisch bedoeld is, is het wel degelijk zo dat ik hier heel de dag mee bezig ben geweest. Dit bericht is geschreven vanuit een frustratie die veel mensen met mij delen.
      Wij zijn nu naar Telenet overgestapt, niet door dit voorval maar omdat TV niet mogelijk is. Wij vonden het raar dat dat niet op voorhand gezien kon worden en ik vond het nog vreemder dat ik iedere persoon die ik opnieuw aan de lijn kreeg niet wist waarover ik het had. We zijn dus overgezet naar een ander pakket, maar kregen wel de duurdere rekening van Scarlet One. De installateur heeft de digicorder niet eens aangesloten, omdat VDSL2 op ons adres niet beschikbaar is. Ik zou die rekening bijna betalen om er vanaf te zijn, omdat ik weet wat er hierna volgt. Daarna komen de herinneringen en aanmaningen. Maar een rekening opsturen voor iets dat je nooit hebt geleverd, is niet correct. Dat kan een klein bedrijf niet maken, de gevestigde waarden doen dat constant. Er was nochtans gezegd dat het ging aangepast worden, dat dat om een of andere manier niet gebeurt is zo voorspelbaar dat ik er alleen maar zenuwachtig van kan worden.
      En over die ene dag. Of dat nu uit slechte wil is of niet, ik ben meerdere keren van de lijn gegooid en heb uiteindelijk mijn nummer achtergelaten, ik heb nooit meer iets van jullie gehoord.
      Het probleem (waarmee wij ons een paar keer tot u hebben gericht) is intussen opgelost. Ik stel jullie antwoord echter wel op prijs.
      Groetjes,
      Blokje

  2. Jow D,
    Eerst dacht ik ook, is dit een grap? Ik vind het eigenlijk geen slecht idee dat bedrijven zichzelf opvolgen op blogs en zo maar dat ze hier zouden komen zeggen dat ik hen maar moet bellen of mailen terwijl ik niet anders geprobeerd heb was te belachelijk voor woorden.
    Maar dat het de Nederlandse Scarlet is, verklaart veel. Als ze echt antwoorden op mails zoals ze zeggen, hebben ze gelijk hier te reageren.

    HELAAS. Scarlet België is iets minder bereikbaar. Zelfs de installateur zat 15 minuten op de wachttoon om te vragen waarom die aansluiting anders doorgegeven was. Soit! Dit is eigenlijk voer voor mijn andere blog. Blokje wil zich niet inzetten voor de consument, ik wil gewoon TV kijken. Tenzij ook Telenet volgende week faalt. Dan staat de wereld in brand. Chauchau.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s